Leren en reflect(l)eren

We besteden veel aandacht aan het proces van leren. Leren heeft heel veel gebieden en omdat ook de weg van leren belangrijk is, maken we geen gebruik van de traditionele leerresultaten. We volgen de ontwikkeling die onze leerlingen doormaken op individueel- en op groepsniveau. Dat doen we iedere dag.

In de onderbouw maken we gebruik de methode Speelplezier en in de bovenbouw verzamelen, interpreteren en analyseren we de ontwikkelingen van onze leerlingen continue met behulp van het verzamelen van gegevens, kijken en de ervaringen vanuit de leerlingen zelf. Vanaf de bovenbouw kijken en reflecteren we met de leerlingen naar drie niveaus van ontwikkelen:

  1. Aanvang
  2. Ontwikkeling
  3. Beheersing

Op basis van deze ontwikkelingsniveaus krijgen de leerlingen vrijheden die ze aankunnen en worden nieuwe ontwikkeldoelen opgestelt. Zo weten onze leerlingen waar ze naartoe kunnen groeien en waar ze zich op dat moment binnen hun ontwikkeling bevinden. Het reflecteren en doorontwikkelen zit diepgeworteld in ons onderwijs.

Activeren + motiveren = presteren

Ons onderwijs is gericht op een effectieve inzet van tijd, menskracht en middelen. Dat …

Gebruik van dagkleuren

Om in de tijd van nú, maar ook zéker voor de tijd van later, …

Inzicht in de ontwikkeling op basis van de portfolio

Onze leerlingen maken gebruik van een digitaal ontwikkelingsportfolio: MijnRapportfolio.nl. Dit portfolio is persoonsgebonden en …

Je wil kennismaken met ons kindcentrum

Geef ons alvast zoveel mogelijk informatie​. We nemen zo vlug mogelijk contact met je op.

Contact Form - Inschrijven